Exotiskt

Det var en underbar dag. Solen lyste så värmande, och svalkande briser från bråvikens öppna vatten rufsade till våra solblekta hår. Japp, det var härligt att glassa vid hotellets pool igår. Runt omkring var exotiska växter planterade, så det kändes ibland som typ grekland. :) Ett toppenbra tillfälle att träffas på, det är shame att vi träffas så sällan Michis och jag. Men det är alltid lika roligt och äventyrsfullt varenda gång vi ses :)
Vi hade tagit oss en plats på några av solstolarna, bytt om till bikini och slagit upp en "damernas" tidning,
och skulle just börja njuta av tystnaden och den underbara exotiska värmen,
när en grupp kvinnor anlände till poolplatsen och slog sig ned vid ett av borden bakom oss.
Deras samtalsämne må vara oundvikligt; de pratade någolunda för högt (nästan som att de ville att vi skulle höra) när de diskuterade om män och kvinnors roll i samhället, samt hur de utvecklas från barn till puberteten till vuxna individer. Det var lite intressant att lägga märke til hur de uttryckte sina åsikter. Ibland lät de väldigt feministiska.

Well, efter några timmars sol & bad, åkte vi med Mattias, Jonsson, Jessica & Lisa till Sandra för en mysig filmkväll :) Men först var det bad i det även kallade "bajsvattnet",Glan. Hhahaha!
Vägen till badstranden var inte den roligaste,.,en sumpig lerväg, där det inte existerade något så smart som "på sidan om vägen". Vi fick helt enkelt trampa i leran, bokstavligt talat.
Jag tog mig an den leriga bajsluktande vägen, dock insåg jag efter halva vägen att det kanske går bättre utan skor?
Fyndigt gjort, för jag trampade i en vattenlerpöl där vatten svätte upp till knäna på mig. :/
Vilket äventyr! =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0