Colangatta

Good day!
Nu har vi bott i Colangatta i 2 natter, och funderar pa att bo nagra natter till,.
det ar sa mysigt har.

Idag har vi lekt i sanden (se bilden nedan) och blivit solbranda.
Och sa har vi shoppat...igen...
jag var tvungen dock, att kopa en ny dusch handduk, eftersom att min forsvann nar den hangde ute pa balkongen vi har mellan vart rum och ett killrum. De sa att saker och ting brukar forsvinna lite da och da. jessicas handduk forsvann ocksa roligt nog. Sa va hittade nagra riktigt biilliga badhanddukar for barn, lisa kopte en rosa med motivet beach babe, jag kopte en ljusbla med fiskar pa och jessica kopte en lite mer pojkaktig handduk med surf ride-motiv. hihihi me like.

Vi tvingas bara samma klader minst 5 ganger, men det gor inte sa mycket eftersom att vi traffar nytt folk varje dag. Ingen dag ar den andra lik.
Nu for en gang skull ska jag bjuda pa lite bilder fran var resa so far! :)

All we need is a goon. the cheapest wine ever.

Ha det bra dar hemma! Miss you <3

PUSSAR OCH KRAMAR

Surf girls, Seven Miles beach & Byron Bay

Long time, no see.
Det finns knappt tid att sitta inne och skriva blogg nar man har solen och varmen utanfor dorren.
Men jag lovar, jag ska forsoka mer.
Vi har sagt hej da till Sydney, och fortsatte resan till Seven Miles Beach dar vi larde oss surfa pa Surf Camp.
Vi bodde pa en trailerpark, och delade rum med 3 hollandska tjejer, Fleur, Claire och Meika. De var riktigt roliga och knasiga tjejer! :D
Att surfa var hur latt som helst, och mysigt med vatdrakter. Det behovde vi verkligen ha pa oss, med tanke pa att vattnet var hur kallt som helst. Redan forsta dagen kunde jag sta upp pa bradan. Sa rippade vi vagorna, och larde oss svanga redan andra dagen. Jag fick massa berom hela tiden av vara galna instructors, som hette Winnie och Jacko. Efter 4 dagar fick vi en dvd med tips pa var i varlden man hittar de basta surf stallena, samt en cd med bilder pa mig och gruppen :) jag fick over 100 bilder. hahah.
Kanner mig hur stolt som helst.
Dessutom ar det en super bra traning.
Sa, efter lite hamburgare, korv, pasta, och annu mer hamburgare, somnade man gott varje kvall.
Sista dagen (den 4e dagen) gick vi upp kl 6 pa morgonen for att surfa innan frukost.
Det var hur mysigt som helst, och vinden var svag vilket gor det enklare att surfa.
Vara instruktorer var hur grymma som helst, och vi saknade dem nar vi tog bussen darifran tillbaka till Sydney och Scubar dar vi festade for forsta gangen i Australien.
Pa scubar fick vi ol och pizza (alltsa vi far ratt mkt gratis mat, som ingar i saker vi gor. gratis ar gott brukar man saga, men det enda vi far ar ju pizza hamburgare och korv. eller pasta. hur gott ar det pa en skala? i dont like it...)
Aja, eftrer nagra ol och lite dans var det dags att ta en 13 timmar lang busstur till byron Bay. Vi akte buss hela natten, och jag tog somnpiller som hjalp for jag har aldrig lyckats sova pa en buss eller ett flyg... det fungerade faktiskt! jag dromde om Matte... aaaaw va jag saknar min Matte alskling <3

Sa nu har vi varit i Byron Bay sedan i fredags, 3 natter alltsa. Eftersom att vi inte hade bestamt oss for hur var resa ser ut narmaste tiden, bokade vi en till natt pa hostelet.
Nu sitter vi pa Wicked Travel, och har bokat typ 3 dagars resa till Whit Sundays, och Fraiser Island dar vi aker med en katamaran. Pa vagen far vi bo pa ett stalle som ar som ett spa, med jaccuzzi och sant. mysigt.
Sa kopte vi ett busspass, sa vi kan aka med en buss hur mkt vil vill anda upp till Cairns, det ar bara att hoppa av och hoppa pa.
Vi funderar aven pa att prova pa Sky Diving, men de sager att om man gor det i New Zeeland ar det billigare.. sa vi vantar lite,.
Tjejen vi pratade med igar hade inte sa mkt att gora, sa vi fick rabatt pa allt och sa fick vi aven gratis Bush camp. dar far man paddla kayak och campa. tror vi taltar. och sa far man va i en gruppp, och hyra bil inkluderat i priset.
Det ar sjukt mkt vi har att se fram emot nu :) jag ar sa himla glad!
Dessutom har vi 3 manader pa oss att gora dessa saker, det ar oppet datum. Sa vi behover inte gora allt kul pa en gang.

Vi njuter verkligen av att vara har borta.
det ar varmt, och solen steker, jag alskar solen.
har i Byron Bay ar vattnet tillochmed varmt, det svalkar inte ens! inte ens poolen pa hostelet svalkar, det ar ljummet..
i borjan var det jobbigt , men nu har vi vant oss.

Saknar er dar hemma. tanker pa er.
Massa pussar och kramar <3

First week in Aussie

Vi landade antligen, till en fantastisk kvall i Sydney.
Trotta och hungriga och helt upp och ner i magen och i huvudet efter att ha rest framat i tiden, motte vi upp var man som tog oss till Sydney Central YHA i en minibuss. Svenskarna (vi och 1 till) och norsken akte i en buss, och tyskarna i en annan. Pretty funny.
Hostelet var nastan lika fint som ett hotell, till och med duschen och badrummet var utan tvekan frascht.
Vi spenderade 5 natter pa samma hostel, och hann besoka stallen som Opera huset, Darling Harbour, och Bondi Beach. Dagen vi kom till beachen var som att kliva in i en drom strand. Det var sjukt fint, vit sand, surfare, mysiga cafen och helt fantastisk liten by och vi var fortfarande i Sydney! Cant belive it.
I gar checkade vi ut fran storstaden, och drog till Beach House ett stenkast fran Crolloroy beach. Jag namnde att vi tyckte mycket om YHA Central hostel, men detta ar unbelievable. Det ar en blandning av folk, men sa fort man har varit i Australien nagra dagar blir man lika. Alla ar supertrevliga, och sociala. Vi har efter bara 6 natter i Australien traffat sa enormt mkt folk sa :)

Det gar verkligen inte att beskriva hur fint det ar har.
Idag hyrde vi bodyboards, som surfing brador fast man kan inte sta pa dem, en bra borjan infor surf camp som borjar pa mandag. Det var riktigt roligt!

Kolla aven lisas blogg, www.lisautanf.blogg.se eller  facebook!!