Mellandagsrea

Jag tog mig en liten vistelse till staden idag med Lisa "Vem är Tuss, & vem är Tussy?"
Jag må säga att jag hade sett fram emot att smita in i varje affär och shoppa loss, och inskaffa det som inte fanns i julklapparna. Men nu är jag oerhört glad och lättad att vara hemma igen. Det finns ett ord som uttrycker sig starkt nog för en tid som mellandagsrean, KAOS.
Alla är så fruktansvärt ivriga att hitta de rätta kläderna och sakerna, till ett bra pris, att de verkligen gör allt för att visa hur egoistiska de är. Det är så skrämmande att jag, ovanligt nog, övervägde att skippa gå in i vissa affärer idag.
De butiker jag besökte, var fullproppade med folk, som trängdes eller skapade kö bakom sig när de velade med klädplagg i en smal gång. Visst, det är roligt att det är rea, men om alla bra tog det lilla lugna och tänker på att det finns fler människor inom samma kvadratmeter som dem!
Nåväl, jag fann mig en söt vit kofta för lilla100 lappen, på Vero Moda, samt en bra hårinpackning & ilkdroppar till mitt en aningen slitna hår. Rekommenderar starkt: L´oreal Professionnel "expert-seriens absolut repair 149 kr, samt Lóreal Professionnel "expert"-seriens Renew C silkesdroppar, 39 kr, båda hittas på Hårvårdsbaren.
Lisa investerade stort i en jättesöt svart ulljacka, den kommer passsa fint i garderoben med Lisas alla jackor ; ) hihih.
Stans godaste lunch, hittas för 69 kr på Fräcka fröken, mums det är med salladsbaren!
Vad sägs om detta: Sallad (+gurka å tomat), pasta, kyckling, kräftstjärtar, soltorkade tomater & fetaost! Vinegrette på det. Det blir en fin smak på det hela, en helt underbar och nyttig lunch! mmm ^^


Imorgon ska det planeras inför Nyårets fest,
under en fika med Lisa, Josse & Michis. Det ska bli mysigt =)

Nu ska jag prova nya hårinpackningen. Puss hejs! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0