Helg!

Det är helg!!!   =)
Efter att ha tvingats upp ur sängen 06.45 hela veckan, och kommit hem som en död fisk varje dag, är det dags för 2 dagars helg =) Well, jag ska egentligen inte klaga för mycket, för jobbet har visat sig vara enklare och mindre stressigt än vad jag trodde. Jämfört med förra sommarens slit på café är detta jobb ibland som att ligga och sola. Men nackdelen är dock att tiden istället står stilla.
Personalen och de boende är mycket trevliga, och jag trivs som en häst i hagen, och känner mig redan som en i gänget där =) Det är roligt att det alltid händer något nytt varje dag, samtidigt som alla gamla rutiner flyter på som vanligt. Mina arbetsuppgifter må vara de allra lättaste, vilket jag uppskattar ^^ Jag hjälper till att servera frukost, lunch och fika, jag läser tidning, tar ut de gamla i solen eller på promenad runt huset när de önskas vill, jag pratar med dem, matar de som behöver matas (vilket är rätt roligt, :P) och det är dessutom bra tidsfördriv ;)
Satt med en tant utomhus häromdagen. och det slog mig att hon repeterade samma saker minst 10 gånger under vårt samtal. "Fryser du inte om armarna?" "Nä, det var inte så kallt ute som jag trodde."
5 minuter senare.... "Fryser du inte om armarna?" "Nä. Det var rätt varmt ute."
Ytterligare 5 minuter senare.. "Fryser du inte om armarna?" "Nä, det var rätt varmt ute!"
Kände mig likadan själv efter ett tag :P
                                                                                                    

                                                                    


Jag lärde mig snabbt att man måste försöka få ögonkontakt med de gamla när man pratar med dem, och att man måste prata högt och tydligt hela tiden. Och det satte sig snabbt som barken på stammen.
Så bli inte förskräckt om jag pratar så med dig också. Heheh :P
Ska dra till med en vits, a lá Erik:  "Cash is king"
Trevlig helg! =)
Pusshej

                                                 image35  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0