hur man viker ihop väskan

Lill-lördag. Onsdag. Jag och Sanna vartvugna att sätta oss på stans mest folktomma krog och ta några glas.
Så hemsökte Jessica, Mattias och Björn oss dä vi satt i den ensamaste ensamheten, med glatt humör skuttade de in och satte sig i soffan.
Så var det tid att tassa iväg till utebion. The Queen hette kvällens film. När vi kom dit hördes en röst som sade "Nu ska vi strax sätta igång filmen"  jag jublade och fick ur mig att vi inte hade missat filmen även fast vi kom en timma försent enligt schemat. Så kom Karin, the master kock, fram till mig och berättade att halva filmen redan hade gått.
Otur..hehe. Jessica hade med sig en lustig filt som såg ut som en väska. I all hast vecklade vi ut den, och låg där och pratade igenom andra halvan av filmen.
När filmen var slut, återstod tricket att vika ihop filten till en väska igen.
Efter ett antal försök av alla oss, och utan resultat, gav vi upp. Vi fick sova på den saken.
Det var inte förrän imorse som Jessica lyckades få filten att se någotlunda ut som en väska. När hon reste sig upp gav hon ifrån sig en djup suck av lättnad, visade upp mästerverket och sade med stolthet, men en aning osäkerhet inom sig, att "Det får duga." 
Vädret spelade ett spratt igår också. Soligt, underbart väder på morgonen och hela förmiddagen. Vi tog oss en sväng till skabbiga, fågelbebodda Ensjön. Efter bara några timmar började molnen hopa sig som stora tussar på himlen, det började blåsa och jag kände en genomträngande känsla av ovädertajm inom mig. Väl hemma igen, precis just som jag förberedde mig för en promenad, föll regnet ner från himlen och muller från åskan hördes.
Jag blev mycket ledsen när jag tänkte på att kvällen kunde varit förstörd om regnet höll i sig,
men efter regnet kommer solsken som vi alla vet. Vid 7-tiden var det klart på himlen igen och solen spred sina solstrålar över stan. Kvällen var räddad. Jag fick inte en droppe regn på mig den kvällen. : )

                        image6                image7
                                 Flummigt på utebion

Björn älskar Günthers nya låt, "Sun trip" den som låter precis som "ohlala, teeny weeny stringbikini", "Hola hola, ratta ratta raa" xD
Happy happy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0