Nostalgi

Idag  var första gången. Känslan var helt underbar! Det blev varmt och en aning svettigt efter att ha legat där en stund, men det svalkande vattnet gav mig en avslappnande känsla. :) 

Jessica bjöd till med en pool/grill dag idag. Vi solade, och badade när svetten började pärla sig på våra kroppar :P Så härligt, första gången i år jag badade och solade samtidigt! HEehe. Well, i onsdags lyckades jag få till en nästan perfekt dag då med, men molnen hopade sig på himlen och det blev kallt somfan efter bara 1 timma. Så den får banne mig inte räknas.
Men jag måste med svulligt samvete tillägga att vi åt stora hamburgare, godis, jordnötter och chips med dipp också. Ett undantag för nyttiga grönsaker (morötter, gurka, selleri) och juice utan socker därpå.
Selleri ja. Jessica hade givit mig en aning klurig förklaring på vad selleri var, innan jag visste vad man hade det till. Men det visade sig snabbt att det ser ut som gröna rabarber. Smaken är som baken, och man kan visst äta den som den är. Skaften kan användas liksom morötter, till dipp och sånt. Men bladen vågar jag inte säga för mycket om.. Selleri är även nyttigt för hälsan! Och ett hett tips om man vill gå ner i vikt ;) Vid intagning av selleri förbränner kroppen dubbelt så mycket som man gör av med.! Tänk på den, era nedrans viktväktare! 
Jag rekomenderar starkt filmen Insomnia. Spännande film!   =) =) =) =)   4 glada gubbar av 5!
Efter att ha suttit inomhus och sett film och svullat ännu mer, med glass och chokladsås med maränger, gick vi ut i kvällssolen och tog oss ett sista dopp i spoolen och studsade boll mot korgen :)
Jag bestämde mig för att åka hem till mamma denna kväll. Det var ju 3 veckor sedan jag var hos mamma, så det var roligt att träffas igen. Vi tog en promenad i det lilla Krokek, och känslan av att vara hemma igen är makalös. Här växte jag upp, och även fast alla tycker att Krokek är nån jäkla pack-by (vilket jag håller med om, varenda gång jag berättar för någon var jag bor, möts jag tämligen jämt av samma blick och min "Va? Krokek?!". Japp, Krokek it is.) så är det speciellt att bo här. Den lilla tillflyktsorten är inte bara djurparken, lilla fula äckliga campingen, eller konsum och alla skabbiga pizzerior, det är känslan av att jag bor här som är mysig. Det roliga är att man vet vilka nästan alla är i Krokek, men det tråkiga är att man inte känner en kotte längre! Så fort man har kommit in till en skola i stan, så bleks allting ut här. Det är inte samma närhet med allting här ute som det en gång har varit. Men minnen består :) Och det gillas. 
Jag minns de tider då man alltid cyklade omkring på sin fula cykel i Krokek, var man än skulle. Om det var till skolan 10 minuter bort, till affären, eller för att köpa glass och godis på kiosken. På bänkarna vid kiosken sitter idag dagens barn/fjortisar, och varenda gång jag går förbi för att ta mig till bussen, småskrattar jag och tänker så patetisk man var som mindre. Stackars Krokeksbarn, de vet inget bättre än att hänga vid kiosken eller bakom affärerna. Hehe. Och cykla, det gjorde man alltid till våra små mysiga sjöar. Älgsjön är uppskattad :) Böksjön är mindre uppskattad, men oerhört poppis bland de små. Packungarna. Den sjön må vara märkt till kategorin "barn/fjortis", det går inte att undvika dem vid just den sjön. Det finns även Bodaviken, dit alla kategorier söker sig. Turister, familjer, ungdomar och barn. Helt okej badplats. ;) Ett klassiskt snabbdopp-ställe må vara Torsjön. Mysig sjö. Aldrig iskallt i vattnet. Dock är inte dess läge allt för perfekt. Men som sagt, snabbdopp.
Skolan är nog det sista jag kommer glömma. Men pinsamt omogen jag var..jag och kompisarna spenderade rasterna med att sitta i korridorerna och snacka skit om alla som gick förbi, busa omkring och ge smeknamn åt nästan varenda person. Minns inte alla idag, men det var en hel del! :D  
Well, lilla tillflyktsorten Krokek finns det många ord om. 
Nä nu ska jag dra mig till kojs.. Imorn är en annan dag. :) 
Natti natti! 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0