Fredag

På dagens spännande vistelse på SACO-mässan "Här var jag på båtmässa" uppmärksammade vi först och främst gratis sminkning, och köpte underbara ögonskuggor från Mist Stockholm- men de viktigaste orsakerna var att besöka följande..
-Uppsala universitet
-HIK, Högskolan i Kalmar "har ni socionom-utbildningen här?" jaa, och här har du en påse."
-Lunds universitet (vars katalog nu befinner sig i papperskorgen på bussen :p)
och självklart,
-LiU, Linköpings universitetet.
 Efter att, i ren desperat hungernöd, kastat i sig en hamburgare från ett av snabbmatställena, gick vi på föreläsningar. Kikade in till en föreläsning av en man som inte pratade klar svenska, men för att göra eventuell lång beskrivning kort, var denna man från de sydligare trakterna av Sverige. ;p
"Man behöver inte läsa en ren utbildning, köss på köss på köss. Istället kan man välja att läsa fristående kösser. En köss, två kösser, tre kösser ...."
tolkning: Köss = kurs på svenska
Senare under dagen blev Lisa som besatt av brandmännen (Stocholms brandförsvar) och den ståtliga brandbilen som blottade sig framför våra ögon. Jag, å andra sidan, fascinerades desto mer av Försvarsmakten, och stridsvagnen., Jag såg häpet på  en kille när han försökte sig på jägartestet. hah! men, han klarade det.
När Lisa om några år släcker eldar i sin brandröda hjälm, rullar jag runt i leran med geväret och kamoflage-kläderna. jodå =)  
Med mig denna dag fick jag.. kataloger, godis, inkl. en klubba från LiU, ett nyckelband från Statoil, en chans att vinna iPod, 2 ögonskuggor och en Ramlösa.
     <- .. påminde om "någon" (A) :p

Amy Winehouse - Back to black

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0