Rastlös tuss

Historia prov om antiken, Svenska prov om antiken, Engelska prov om Shakespeare, Samhälls prov om FN,
och denna vecka sätts Engelska nationella prov 2 gånger på pappret... allt detta skoj inom en period på 2 veckor.
                                                                 
Sitter vid skolans dator, har för stunden lämnat böckerna på bordet bakom, och är i högsta grad, rastlös. snurrig. 
Bredvid mig sitter Lisa & är minst lika rastlös som jag är.
Det hela konstiga med snurriga tankar började imorse efter danslektionen. Kom till skolan helt klar i huvudet, satte mig på en ranglig trästol i ett instängt klassrum för att spendera 90 minuters samhäll med vår underbara lärare : )
Försökte utan framgång att koncentrera mig, men fick en plötslig känsla av rastlöshet som gjorde mig snurrig i huvudet. Jag bör sätta fokus på proven som kommer härnäst, men jag får ingenting gjort.
Denna knepiga rastlöshet har  hållit i sig hela dagen! :o
Jag provade med att vara onyttig (som aldrig förr)på 1-rasten, med lite godis. icke då, efter sista tuggan började jag tänka snurrigt igen.
Känns som det är dags att dumpa skolböckerna någonstans,. och kasta mig in i ett träningspass.
hehe :)
                             image102
                                                                                           gul boll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0