östgötskan är den fulaste dialekten

På språng efter fakta & information om ett svenska arbete i skolan. Se vad man kan finna =)
"Ett forskarlag i Norrköping har dragit slutsatsen att östgötskan är världens äldsta språk och att alla andra kända språk och dialekter, utvecklats ur just östgötskan. Östgötskan är det erkänt fulaste språket i världen. Eftersom alla andra språk låter vackrare så måste de vara förädlade former av östgötska. Alternativet, att mänskligheten skulle tala fulare och fulare, strider mot allt vad utveckling heter."
Visst låter vi bonnigast, -Ja, östgötskan låter för jävligt, Jag skäms när jag hör den på tv. säger en taxichaufför i Mjölby.

Vilken dialekt är bonnigast?

1. Östgötska 26,2 %

Vilken dialekt är fulast?

1. Stockholmska 26, 8 %

Vilken dialekt är vackrast?

1. Kalixmål 18,8 %

Vilken dialekt är sexigast?

1. Göteborgska 22,8 %



Kommentarer
Postat av: jess :)

haha älskar att läsa din blogg :P som östgöte borde jag säga emot denna fakta, men ack, även jag skäms för vår dialekt!

2008-01-09 @ 18:45:35
Postat av: Flisan

du skämtar på mig aprilo?! göteborgska - SEXIGT?! fan... är folk födda in a bin eller?!

2008-01-10 @ 19:10:36
URL: http://hamsterbonus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0