Ugglan

Ska man fixa en man
bör man lite till hands
kunna svänga sig i dans
i en lagom glad och svängig rytmik
till nåt som kallas för musik
för inte kan man bara kliva fram till en man
och säga ska du följa med hem till mig
Först ska man dricka några koppar te
Så man somnar kl 3

Men jag saknar både djärvhet och mod
och jag har bara negerblod
och jag tycker techno, disco och funk 
är det jag dansar till, inte punk 
Men efter några timmar vänder det tvärt 
då jag har svängit om höfter och stjärt 
Dansar jag på gränsen till att jag ska spy
så brejkar jag som hela Hageby

Jag dansar bara nykter överallt 
aldrig inte en chans
att jag dansar packad
kalla't undanflykter
om du vill
Med den minsta promill
står jag still

Går man ut en vardag är man en blyg
som framåt tolv går hem i smyg
men är det lördagskväll och sånt oerhört race
att man stänger varje place
då törs man inte heller då kliva fram
och bjuda upp varenda kaxig man
Mitt under en sådan natt i jakt på dans
så tar jag ingen chans

Jag dansar bara nykter överallt 
aldrig inte en chans
att jag dansar packad
kalla't undanflykter
om du vill
Med den minsta promill
står jag still 

När vi har gift oss
och man i samstämd hals 
bjuder jag upp till bröllopsvals
och fast jag står bland släkten i inhyrd frack
säger jag utan snack

Jag dansar bara
Jag dansar bara
Jag dansar bara
Jag dansar bara nykter överallt 
aldrig inte en chans
att jag dansar packad
kalla't undanflykter
om du vill
Med den minsta promill
står jag still 




 




 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad vackert ni sjöng låten ;). puss

2008-01-24 @ 08:02:27
URL: http://lisautanf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0