INGEN MER SKOLA!!!

Betygen är satta. SÅ nu skiter jag (och alla andra) i skolan,
för nu ska det FIRASSS!!!!
2 veckor av fest, ledighet, solennnn och lycka!! =D kanske lite träning också, det mår man bra av.
Jag måste bara dela med mig av mitt tal jag framförde idag i Svenska C, sista arbetet i gymnasiet ever!
Läraren gav mig ju mvg för det, det känns så härligt!
                                                                                                                      image508

♥  Studenttal  ♥

Om en vecka tar vi studenten. Om en vecka står vi i strömbacken, vitklädda med den vita mössan och med ett leende på våra läppar. Friheten står med öppna dörrar.


När vi började här på Eber för 3 år sedan tyckte jag att det kändes som en evighet innan vi skulle nå just den här dagen. Den var så långt borta, och man kunde inte ens föreställa sig den. Som de flesta andra, såg jag framför mig plugg, plugg och plugg, men det har blivit så mycket mer än så. Under de här 3 åren har jag stött på välgångar och bakslag, höga krav och stress. Men jag har även upplevt glädje och gemenskap, lärt känns underbara människor, gått på superroliga fester, för att inte tala om Frackveckan. Varje gång jag tänker på Frackveckan, minns jag hur roligt vi hade och så snygga alla var i frackarna.


Nu är det vår tur att stå på trappan och sjunga om studentens lyckliga da'r. Många av oss tänker säkert Vad ska hända nu? Hur ser livet ut i fortsättningen? Har jag ens gått rätt linje på gymnasiet? Det är du själv som bestämmer hur fortsättningen ska bli. Kanske vill du ta ett sabbatsår och åka utomlands, kanske ska du jobba eller läsa vidare på universitet?

Men just nu finns inga moln på vår himmel. Imorgon har vi äntligen den vita mössan i vår ägo och det kommer att vara festligheter som belöning för prestationerna vi utövat under alla år. Det är emellertid inte bara i våra hjärtan och sinnen som studenten märks av, utan också i våra magar. Många av oss känner glädje över friheten som väntar. Många känner sorg över att man kanske inte kommer att träffa många igen. Men jag tror att vi alla känner lycka, över oss själva och andra, och den lyckan ska vi ha med oss länge.


Den här dagen som vi tar studenten, vaknar för din skull. Den här dagen kommer att ge dig ett skimrande minne bland alla dina kommande stunder på jorden. Det är nu dina kunskaper sätts på prov, det är nu teorierna möter praktiken. Behåll sinnena öppna, och lev livet! Den ljusnande framtiden är vår.





Kommentarer
Postat av: Fani

grrrrattis! förstår att du fick mvg, klockrent tal må jag säga. puss

2008-05-30 @ 22:44:49
URL: http://glikia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0