I come from the land down under...



...Ja jag har antligen forstatt meningen med den sangen.
Down under brukar man kalla Australien for,. Och har ar vi.
Dagarna ar tyvarr inte sa olika dock har jag insett, men jag njuter hela tiden av att vara har.
Sedan vi kom hit till Coolangatta, i onsdags, har jag sprungit varje kvall. Forutom en kvall da vi festade till det lite med lite folk. Underbart folk :) Men det ar sa himla skont att avsluta dagen med en springtur och lite middag och sen se vad som hander. Ikvall blev det dock ladda upp lite foton pa facebook och skriva lite har i bloggen. Folk forsoker hela tiden overtala oss att komma med dem och dricka, men man kan ju inte gora det varje dag. Det ar nog det enda negativa med att traffa nytt folk varje dag, att ingen vet att man kanske festade igar kvall och sa forsoker de overtala en att festa en dag till nar man egentligen inte orkar...

Well, vad gor vi da som ar sa "everyday"? vi ater, vi solar och badar, vi sover och koper mat, nya saker och flyttar runt, och sa vi ater annu mer. och solar. Jag ar fan redan nu valdigt brun!

Nu har vi bott i Coolangatta i 6 natter, och ska stanna 3 natter till. Pa fredag ska vi tillbaka till Byron bay och halsa pa James och Rafi som vi blev ratt tajta med nar vi var dar forra veckan. Sa vi ska stanna dar over helgen, och sedan komma tillbaka hit for att forhoppningsvis fa jobb. Vi har redan ansokt om att fa jobba har pa hostelet, man far dock inga pengar men man far jobba ca 10 timmar i veckan i utbyte mot fritt boende. Det ar ratt najs :)
Man sparar ju faktiskt in pa ca 100 dollar i veckan om man jobbar pa hostel.

Annars ar det ratt okej, forutom att Lisa fortfarande har en dalig fot och maste ha bandage, och Jessica hade feber i sondags och igar men kanner sig battre nu idag. Jag hoppas dock inte jag blir sjuk..
Det ar nagot konstigt med flaktar och vinddrag, for bade min hals och Jessicas hals har blivit svullna och det kanns ont i halsen. Typ halsmandlarna har svullnat upp.. Tror det inte ar sa bra for halsen att jamt ha flakten i rummet pa, och fonstret fran hostel-bussen oppet nar man aker...


C Ya later!

xxxxx from Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0