Valborg

Vad är en valborg i .... Krokek?
Jag har inte varit i Krokek på en valborg sedan i 9an. Och då gick jag & Maria omkring i hela Krokek och kollade på brasor, folk & busade omkring. Hahaha, tider det.
Så igår var jag bjuden på middag hos Mattes familj, det blev grillat & potatisklyftor med tzatziki. Och vitlöksbröd som grädden på moset. Guud va gott =)
Sedan åkte vi iväg i jakten på en majbrasa. Letade runt på många ställen, men det var inte en käft ute på gatorna. Vad hände? Förr på min tid var det folk överallt på kvällen. Och inte en majbrasa i sikte. Förutom den klassiska på mammas område. Det var mysigt att kolla på =)
elden

Efter en natt av jobb vaknade jag sliten, sov bara 3 timmar max pga denna hemska jävla hosta. FÖRSVINN!!
Så har vi varit på kalas hos mormor & hennes tvillingsyster idag heeeeela dagen. Mycket trevligt och roligt, herre gud min släkt är hel knäpp. Man fattar inte någonting.
Vi blev bjudna på riktig lyxmiddag, fiskgratäng & potatis. (en fråga, hur tänkte du mormor? men det var gott i alla fall. mat som mat tror jag du tänkte)
Nu som först kom vi hem, och om en timme är det dags att dra sig till jobbet. Ännu en natt.
Det ska bli kuligt =)
alldeles nyss
PUSS! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0